Przedmiot działalności i kompetencje
Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Piotrkowie Trybunalskim realizuje cele i zadania określone w:
- Ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty i rozporządzeniach wykonawczych do tej ustawy;
- Ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela;
- Ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe;
- Rozporządzeniach Ministra Edukacji Narodowej;
- Aktach prawa miejscowego;
- Statucie Szkoły.
Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Piotrkowie Trybunalskim:
- jest szkołą publiczną;
- nauka w szkole trwa 8 lat;
- zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania;
- na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej w ostatnim roku nauki przeprowadza egzamin ósmoklasisty;
- ukończenie szkoły daje możliwość dalszego kształcenia w szkołach ponadpodstawowych.
Najważniejsze kategorie spraw rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych:
- wcześniejsze rozpoczęcie nauki przez dziecko;
- odroczenie obowiązku szkolnego;
- spełnianie obowiązku szkolnego poza szkołą;
- skreślenie ucznia z listy uczniów;
- indywidualny program lub tok nauki.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów.
Ocenianie, egzaminowanie i promowanie uczniów odbywają się na zasadach określonych w obowiązującym Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Zajęcia dodatkowe
Szkoła udziela na wniosek rodziców, nauczyciela, pedagoga, poradni psychologiczno -pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej uczniom pomocy psychologiczno –pedagogicznej w formie:
- zajęć dydaktyczno - wyrównawczych,
- nauczania indywidualnego,
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęć rewalidacyjnych,
- zajęć terapeutycznych,
- zajęć logopedycznych,
- zajęć z pedagogiem,
- zajęć zindywidualizowanej ścieżki edukacyjnej,
- indywidualnych konsultacji.
W razie potrzeby uczeń może być skierowany do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Szczegóły określają odrębne przepisy.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 17-02-2025 - Edycja treści
- 11-04-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 679